Na západní frontě klid

Autor: Erich Maria Remarque
V originále: Im westen nichts neues (vydáno v roce 1928)
Žánr: Romány, válečné
Vydáno: Naše Vojsko v roce 1967
Počet stran: 174
Anotace: Popisuje krutou realitu války a hluboké odtržení od civilního života německých vojáků vracejících se z fronty. Román podrobně výstižně představuje válečnou realitu takřka s novinářskou precizitou. Neukazuje heroický boj vojáků na frontě, ale soustřeďuje se na jejich utrpení a nesmyslnost celého konfliktu, zvýrazňuje tragédii generace „jejíž prvním povoláním bylo vyráběním mrtvol.“
Hodnocení: Páni! Páni! Páni! Tohle jsem fakt nečekala!
Tuhle knížku jsem si přečetla kvůli povinné četbě, těžko říct zda bych si ji přečetla nebýt jí. I přes veškeré doporučení na bookstagramu, jsem měla jisté obavy. Přece jen je to POVINNÁ ČETBA. Ale opravdu mě překvapila!
Film je hodně podobný knize, což jsem nečekala. Ale největší překvapení pro mě bylo psaní Remrqua, tomu nemám co vytknout. Bohužel, občas mi vadila ta staročeská slova, kterým jsem občas nerozuměla, ale to ke starším knížkám patří.
Ze začátku jsem tápala v postavách, bylo jich tam příliš, ale postupem času jsem si na ně zvykla. Paul Bäumer byl...Fajn. Nevadil mi, ale nijak zvlášť mě neokouzlil.
Bylo to svižné, žádné zbytečné popisování a vše jsem si dokázala představit. Celé to bylo smutné, ale i krásné. Pokud hledáte nějakou klasiku, běžte určitě do téhle, zaručuji vám, že nebudete litovat.

Válka je příčinou smrti stejně jako rakovina a tuberkulóza, jako chřipka a úplavice. Jenže případy smrti jsou častější, rozmanitější a hrozivější
4,8/5☆

Komentáře