Volání netvora

Autor: Patrick Ness
V originále: Monster calls
Žánr: Fantasy, young adult
Vydáno: 2016 Slovart
Počet stran: 216
Anotace: Již několik dní, vždy chvíli po půlnoci, slýchá třináctiletý Conor, jak zpoza okna někdo volá jeho jméno. Před domem na něho čeká netvor. Není to však ten, kterého Conor očekával- ten z noční můry, jež ho pronásleduje od doby, kdy jeho maminku začali v nemocnici týrat neúspěšnými léčebnými procedurami. Tenhle netvor je jiný. Je to tajuplný přízrak z dávných časů. Přišel proto, aby Conorovi vyprávěl tři příběhy. Na oplátku ale něco chce. Tu nejnebezpečnější věc ze všech. Che slyšet pravdu.

Hodnocení: To bylo tak geniální! Místy poutavé, dojemné a velmi filozofické (jak je u Nesse časté).
Bohužel, jsem od toho očekávala krapítek víc. Všude jsem viděla samou chválu, tak jsem si holt dala moc velké očekávání.
Knížka je tak překrásně zpracována, že se nad ní budete rozplývat i po dočtení. Knížku totiž tvoří krásně originální ilustrace od Jima Kaye. Sice byl příběh strašně moc dojemný, ale přinutit mě k szlám? To ne a ne. Ke konci to bylo těsné, ale nezdařilo se. Knížka má v sobě tak úžasnou "hloubku" a myšlenku, kterou ze začátku nepochopíte, ale není se čeho bát...Ke konci vše pochopíte.

Svůj život nepíšeš slovy, vysvětlil mu netvor. Píšeš jej skutky. Není důležité, co si myslíš. Význam má jen to, co děláš
4,7/5☆
Ano, toto jsem opravdu já :D 

Komentáře