Dívka z inkoustu a hvězd

Autor: Kiran Milwood Hargrave
V originále: The girl of ink and stars (vydáno v roce 2016)
Žánr: Dobrodružné a fantasy
Vydáno: Fragment (v roce 2017)
Počet stran: 228
Anotace: Od chvíle, kdy na ostrov dorazil guvernér Adori, nikdo nesměl překročit hranici mezi Gromerou a zbytkem ostrova. Isabelle ale i tak sní o tom, že jednou prozkoumá každičký centimetr Zapomenutého území, které leží hned za hranicemi. Svůj sen si splní, když zmizí její nejlepší kamarádka a Isabelle se vetře do pátrací skupiny- je přeci dcerou kartografa. Kdo jiný by měl skupinu provést nebezpečnou pustinou jen za pomoci map a hvězd?
Hodnocení: První stránky byly pro mě velká pohroma. Dále nastal menší zlom, a začalo to být nadějné, a pak zase nic. Cenu za nejhorší postavu ode mě získává určitě Lupe, ta mi fakt lezla na nervy. Přišla mi strašně nesympatická, a i když v příběhu měla velkou roli, nejraději bych ji z celého příběhu vyškrtla. Autorka to celé napsala stylem který mi moc nevyhovoval. Nebylo to ani čtivý, ani napínavý, dokonce jsem se ke konci už do čtení musela nutit. Knížce hodně přidávají pluska mapy, sice nejsou nějak obzvlášť senzační, ale aspoň maličko mi pomohly si to celé lépe představit. I přes veliké minusy to nebylo tak zlé, námět k příběhu je fajn, ale autorka to celé moc nějak nedomyslela a  mohla to napsat mnohem líp.

Hvězdy jsou nejdávnější a nejpřesnější mapy. Poví ti, kde jsi, lépe než kompas- koneckonců vidí všechno  z ptačí perspektivy. Když se je naučíš číst, nikdy se neztratíš. 


 2,3/5☆

Komentáře