V šedých tónech

Autor: Ruta Sepetys 
V originále: Between shades of gray (vydáno v roce 2011)
Žánr: Romány, válečné
Vydáno: Cooboo 2013 
Počet stran: 288
Anotace: Píše se rok 1941. Lině je patnáct let a těší se, že po prázdninách půjde na uměleckou školu. Ale jednoho večera k nim domů vrazí sovětská tajná policie a společně s její matkou a malým bráškou ji odvlečou pryč. Čeká je deportace do pracovních táborů na Sibiři.
Lina se musí naučit bojovat o život, spolknout ponižování a bití a hlavně se nenechat zlomit, udržet vlastní lidství. A to se ji daří díky své rodině a také lásce k výtvarnému umění. I přes ohromné riziko si kreslí a zapisuje. co všechno ona a s ostatní lidé okolo ní zažívají. Nejdříve kreslí, protože doufá, že se díky obrázkům, a vzkazům podaří jejímu otci je najít a zachránit. Později proto, aby uchovala paměť národa a vzdala tak poctu tisícům nevinných lidí, kteří byli odsouzeni k smrti, ať už okamžité při popravách, nebo pomalejší v pracovních táborech.
ke knize je i mapa! 

Hodnocení: Překrásná, dojemná knížka kterou bych i klidně zavedla jako povinnou četbu. Vypraví o krutosti kterou i obyčejný člověk může napáchat. Jsem nanejvýš ráda, že se autorka věnovala zrovna téhle zemi, jelikož se o ní skoro vůbec nemluví, což je obrovská škoda. Hlavní hrdinové mi přišli úžasný, a o to víc mi bylo líto, co všechno si museli zažít.
Tohle je ten typ knížky, která vás přímo donutí se nad tou dobou zamyslet. A to se mi moc často nestává. Autorčin styl psaní je příjemný a nijak složitý, naopak je velmi čtivý a díky tomu, nepochopíte rychlost ubíhajících stránek. A rada na závěr, vezměte si ke čtení kapesníky, věřte mi, já je potřebovala.

5/5☆

Komentáře