Bez šance

Autor: Neal Shusterman
V originále: Unwind vydáno v roce 2007
Žánr: Dystopie, romány 
Vydáno: Knižní klub v roce 2016
Počet stran: 304
Série: Unwind Dystology (1.)
Anotace: Fascinující a temná dystopie ze světa, kde společnost zavedla nový zákon: Každé dítě má právo na život od chvíle početí až do věku třinácti let. Mezi třinácti a osmnácti je ale na rodičích, jestli ho vychovají až do dospělosti, anebo ho pošlou...Rozpojit. Tohle nenápadné slovo znamená, že problémové děti, sirotci, anebo prostě ty, které v sobě mají příliš vzdoru, jsou odeslány do sběrných táborů, kde jsou jejich těla rozebrána a orgány předány těm, co je potřebují. Takže technicky žijí dál- alespoň to dětem říkají. Tři z nich, Connor, Risa a Lev, se setkávají v táboře a ani na okamžik nemají chuť žít dál...rozpojení. Jedinou šancí je útěk.
Hodnocení: Tohle je jedna z těch knížek,nad kterou budete i po dočtení dlouho přemýšlet. Tohle je jedna z těch knížek, u které vaše emoce vybuchnou a budou se měnit jako na horské dráze. A mnohem více.
Knížce jsem se docela dlouho vyhýbala a to z důvodu toho, že na bookstagramu bylo okolo ní docela velké haló. Takhle mám u spoustě knížek, ale u téhle jsem to už nevydržela...Zvědavost byla holt silnější. A v tomhle případě má zvědavost přinesla ovoce.
V knížce se střídá hned několik pohledů (a ne jen tři pohledy hlavních postav, je jich tam mnohem více) a toho jsem se i docela bála. Ale v tomhle případě to bylo jen a jen dobře a četlo se mi to i lépe než kdyby to bylo jen ze tří pohledů. Hlavní postavy mi přišli...Fajn, ale nijak mi nepřirostli k srdci.Když přišla nějaká napínavá scéna, kde byla otázka života a smrti, bála jsem se o tu postavu. Mé názory k nim jsou docela smíšené.
Nesmím zapomenout zmínit styl psaní autora, to je něco tak čtivého a úžasného! Neal píše sakra dobře. Celá knížka je nabitá zvratů, zajímavých postav a ten nápad? Koho tohle napadne?
 Pokud si chcete přečíst něco fakt dobrého,u čeho budete neustále otevírat překvapením té geniality pusu, tohle je pro vás.
Kdyby více lidí darovalo orgány, k rozpojování 
by nikdy nedošlo.
5/5☆
















Komentáře